İkamet İzin İşlemleri Süreci

İkamet İzin İşlemleri Süreci

1- Üniversite tarafından öğrenci kaydı yapılır.

2- Öğrenci kaydı yapıldıktan sonra ikamet izni başvurusu için e-ikamet (E-İKAMET) sistemine yönlendirilir.

3- Öğrenci e-ikamet sisteminden başvuru yapar.

4- Öğrenci gerekli belgelerini toplar.

Belgeler

a- İkamet başvuru formu

b- Pasaport yada pasaport yerine geçen belgesinin fotokopisi

c- Sağlık sigortası

ç- Dört adet fotoğraf

d- Öğrenci belgesi

e- İkamet izni kart bedeli makbuzu

f- Adres beyanı

g- Gelir beyanı

h- Yabancının 18 yaşından küçük olması halinde

* Muvafakat name

*Doğum belgesi

5- İl göç idaresi müdürlüğü belgeleri teslim alır ve değerlendirmeye başlar.

6- Olumlu değerlendirilenler için Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından ikamet izni belgesi basılarak Üniversiteye gönderilir.

7- Üniversite tarafından ikamet izin belgesi öğrenciye imza karşılığı teslim edilir.

İkamet İzniniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. Örneğin, sömestr tatili için ülkenize gittiğinizde ve Türkiye’ye geri dönerken, oturma izninizle giriş yapabilirsiniz. İkamet süresi dolanlar, en fazla 15 gün içerisinde ikametlerini uzatmak zorundadırlar. Aksi takdirde yasal işlem uygulanır.

İkamet izni başvurusu ile ilgili ayrıntılı bilgiye https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden ulaşılabilmektedir.